divendres, 9 de febrer del 2007

Llibertat d'expressió

No vull fer-me repetitiu amb el debat que s´ha generat entorn al bo d'Oleguer i el seu article "La bona fe"; només vull comentar que hi han hagut "persones" que l'han criticat anant i tornant, amb arguments propis de l'Espanya profunda, de l'Espanya de fa 50 anys, i tot només perquè no pensen igual. Prou de censura ja! No demano que tothom pensi igual, sinó que es respectin les diferents opinions. He llegit un article força crític amb Oleguer, que ha estat el què m´ha portat a escriure aquest breu post. El trobareu a la següent adreça:

http://www.libertaddigital.com/./opiniones/opi_desa_35824.html

M'ha semblat un xic fora de lloc, però com que a casa nostra, Catalunya, respectem les altres opinions, no en farem un sidral! Que en vagin prenen nota...

I només dir que anit, tot escoltant el sempre interessant programa d'en Basté a RAC-1, em van xiular les orelles, a l'escoltar com un tertulià (sort que només era un perquè les incoherències i irracionalitats eren dignes de sortir a l'APM) comentava que Oleguer no podia opinar sobre el tema ja que com a futbolista no li pertoca! Que per opinar havia d'haver fet carrera de polític! I ara jo em pregunto: Opinar no ho pot fer tothom? Hem de demanar autorització a Madrid? Quines restriccions o barreres li suposa a Oleguer ser futbolista? Un futbolista no és persona? O sigui que, per la mateixa regla de 3, i segons les paraules d'aquell senyor... un arquitecte només pot opinar de construcció? I un economista d'economia? Seria molt trist no? I que foto jo escrivint al meu bloc? Que sóc escriptor? Què m´he cregut, quina barra que tinc! Per tant, si no sóc escriptor, aquell contertulià m´aconsellaria que deixés d'escriure? Potser val més... o no! Així, i ja per acabar, aquest "opinador" del programa del Basté (no recordo el nom), que hi fotia opinant de futbol? Que és futbolista? No! Aquí és on es va fer esclau de les seves pròpies paraules i de l'incoherència.

Per sort, hi ha molts llocs on es permet que un s'expressi lliurement! Després d'aquest enrenou muntat entorn d'Oleguer, em queda un dubte: anem endavant o endarrere en l'història? Progressem o retrocedim?