dimarts, 3 de juny del 2008

Pluja i més pluja

La pluja de les 3-4 últimes setmanes sembla ser que ha acabat amb l'alarmant sequera que vivíem al nostre país (això diuen els entesos i això indiquen les xifres). De no ploure gens, a fotre-ho 3-4 setmanes seguides! Pel què es veu aquí a casa nostra no som pas de "Cal Terme Mig"...

Es confirmaria que tendim a una meteorologia cada vegada més extrema? evident: de no ploure gens a ploure a bots i a barrals... Durarà molt això? Per mi pot anar durant 1-2 setmanes més perquè, la veritat sigui dita, m'agrada que plogui; ara bé, no a Barcelona, aquí ho detesto! Per una banda perquè es munten uns embussos rellevants, i per l'altra perquè d'aquesta aigua no se'n treu cap profit. Però com que no hi ha mal que per bé no vingui, almenys haurà servit per rentar cotxes i motos i tots ja podrem tornar a passar ben pinxos... Santa Pluja! (patró dels vehícles bruts).

La pluja ens condiciona, i molt, el nostre dia a dia; sense anar més lluny aquesta tarda, surto per anar a la feina... i pluja! Després de deixar anar els 4 renecs que marca el reglament, em vesteixo per l'ocasió i m'enfundo l'impermeable del BTT Sasserrencs, l'últim crit, d'un vermell d'aquells discrets que ajuden a passar desaparcebut... si senyor, quin goig, ja hi podem ser! I clar, serà casualitat que quan plou tots els semàfors els trobes vermell? Resignació. Molta resignació. Va passant la tarda: a les 5 i a les 6 fa un Sol de justícia, visca la racionalitat meteorològica: ara que el poden gaudir uns pocs vianants que no falti! Se'm fan les 7 de la tarda, i no m'ha calgut treure el cap per la finestra ni ser en Tomàs Molina per intuïr que estaria plovent; i efectivament, poso els peus al carrer i més pluja! Per què avui?? M'havia mentalitzat per anar córrer (alguns necessitem mentalitzar-nos, què hi farem!) i em feia gràcia fer-me cap a la Diagonal per veure què s'hi coïa,... En fi!

Com molt bé senyala Raïmon (visionari?) en una de les seves cançons: "Al meu país la pluja no sap ploure; qui portarà la pluja a escola? qui li dirà com s'ha de ploure?...".

1 comentari:

eva freixa ha dit...

Demà a partir de dema tornaré a donar vida al blog!!!

Vas ben encaminat, la cas de la foto és la Casa Nova o almenys jo sempre l'he conegut amb aquest nom, és allà sobre la carretera, anant cap a la Cirera, correcta!!

K vagi molt bé que avui fa sol!!!